Sunday 18 December 2011

Budak Taik Adam Adli Hancurkan Prog TV Pewaris - siap kau...!!! UPSI berjaya sertai Kuiz TV 1 Negara Cinta Malaysia



Salam untuk semua...

Agak lama Pewaris Wasiat tak menulis di Blog ni...bussy tahap gila dengan beberapa project di Terengganu.

Dari semalam lagi dok kecoh pasal pencerobohan PWTC dan Bendera Wajah Perdana Menteri Dato Sri Najib Tun Razak diturunkan oleh sekempulan Mahasisa yang berani mati dan budak yang menurunkan tu bernama Adam Adli dari UPSI (Universiti Pendidikan Sultan Idris Tanjung, Malim Perak) ....last-last sekali budak Adam Adli ni dipanggil Budak Taik, Anjing Hanyir dan juga Anak Ikan....Heheheheheee, betul ker dia ni anak ikan pada Syeikh Anuar Al Juburi (nama yang dimasyhurkan oleh Mat Sabu pada 1999 untuk Dato Sri Anuar Ibrahim)

Sila teruskan membaca bagaimana Adam Adli telah mencemarkan UPSI dalam satu Episod siri TV yang Pewaris Wasiat terbitkan....

ADAM ADLI

Bersama DSI Anuar Ibrahim


Adam Adli di PWTC sedang menurunkan Bendera
Terima kasih Blogger AAKJ kerana info terkini..!!!


Ok lah..disini Pewaris nak cakapkan satu perkara tentang UPSI, penglibatan UPSI dan beberapa Universiti yang telah berjaya dipilih untuk menyertai Kuiz TV 1 Malaysia-Cinta Negara (sedang ditayangkan di RTM 1) - dibawah arahan dan seliaan Pewaris Wasiat.

Sekembali Pewaris dari luar Negara pada Oktober tahun 2010, beberapa orang kawan lama (junior sekolah) telah datang dan bertemu dengan Pewaris Wasiat, mereka mengajukan beberapa Proposal yang telah dirancang dan akan dilaksanakan...kertas cadangan tersebut adalah Rancangan TV berbentuk Kuiz untuk Siaran TV RTM...tujuan utama dan objektif nya adalah untuk menyahut seruan 1 Malaysia dan juga membangkitkan rasa sayang dan cinta Negara bagi golongan muda khusus Pelajar sekolah dan juga Mahasiswa dan Mahasiswi.

Dirancang dan akan diterbitkan
demi rasa Cinta dan sayangkan Negara



Disebabkan Pewaris Wasiat ada sedikit pengalaman dan penglibatan dalam Rancangan Terbitan TV semasa di luar Negara - National Geographic maka dengan suka hati Pewaris Wasiat menyokong penuh idea tersebut...lalu persiapan dibuat.

Hampir 2 bulan Master Plan dibuat, senarai Produksi Team, Penulis Skrip, Pengacara Lelaki dan Wanita, Studio Rakaman, Kajian dan Analisa serta nasihat serta rujukan dri pakar-pakar Sejarah dan penglibatan Agensi Kerajaan dan Swasta telah diatur....akhirnya berjaya.


Medapat bantuan dan nasihat Sound Engineer 
Sahabat Pewaris dari German


 
Sessi Uji Bakat dari Universiti Pertahanan Negara Malaysia




Pelajar UPSI dari Borneo


Pelajar pelajar Universiti Pertahanan Negara


 
Senarai Pusat-pusat Pengajian Tinggi telah disemak dan dihubungi untuk penglibatan dalam penyertaan dan UPSI - Universiti Pendidikan Sultan Idris Tanjung, Malim Perak terpilih sebagai salah sebuah Pusat Pengajian Tinggi yang layak untuk untuk menyertai nya setelah melalui beberapa sessi uji bakat dan interview dari Panel Juri Profesional seperti Prof. Datuk Dr.Ramlah Adam (pakar sejarah) dan juga Dr. Khurata Aini serta beberapa Pakar Sejarah dari Universiti Malaya dan lain Universiti. 

Ok, tak mo cerita panjang buat sakit hati Pewaris Wasiat jer dengan perangai Budak Taik Adam Adli ni jeer... (nama yang diberi oleh Blogger & Facebooker :P)

Memang perangai Setan budak Adam Adli ni...punya susah payah Pewaris Wasiat mengelola, menyelia dan mengatur segala rancangan untuk mengudarakan Rancangan TV ini dengan niat semata-mata untuk mewujudkan anak bangsa yg cinta kan Negara, demi untuk Anak Bangsa dimasa hadapan dan demi untuk Agama, Bangsa dan Negara....Dan Tahniah kepada UPSI kerana telah terpilih dalam Rancangan TV yang julung kali dikeudarakan tetapi dengan perangai TAIK nya dia telah MEROSAK kan nama harum UPSI...MEMANG BEDEBAH LAA...dapat rakyat macam ni...!!!


Memeriksa Persiapan terakhir
sebelum Rakaman Bermula



Pengacara Saudara Lokman & Era


Persiapan Studio Rakaman
Terima kasih Mascom Uitm



Tak dapat Pewaris Wasiat nak bayangkan betapa hancur nya hati rakan-rakan dan Pelajar-pelajar UPSI bilamana Si Budak Taik Adam Adli ni buat perangai, semasa Pewaris Wasiat mengendali kan Rancangan TV ini Pewaris Wasiat dapat melihat betapa BANGGA dan BERBESAR HATI nya Pihak Pengurusan dan Pensyarah UPSI dilokasi Pergambaran dan meraka beberapa kali menyebut dan megatakan pada Pewaris Wasiat ketika kami sama-sama berehat dan makan tengahari....

Reheasal dan setting



"Terima kasih bang pilih kami...Mak ayah kami tak sabar nak tengok kami dalam TV...semua kawan kami kat UPSI pun bangga...terima kasih bang...kami cinta Malaysia...tersentuh sungguh hati Pewaris Wasiat melihat semangat mereka...maklum lah berbelas tahun dok luar negara tiba-tiba balik jer dapat amanah untuk mengendalikan Program Cinta Negara macam ni...

Dan Pensyarah UPSI juga ada berkata..."Pewaris....student-student ni adalah student-student yang terbaik di UPSI yang kami pilih ni"...terima kasih yeer kerana pilih Uni kami...kami bangga betul"...Pewaris Wasiat dapat melihat dalam anak mata Pensyarah tersebut betapa tulus dan ikhlas mereka mendidik Anak Bangsa demi masa depan Negara Tercinta.....!!!
Tuuuuuuiiiih...Budak Taik Adan Adli...betapa hina nya kau...menjadi Pengkhianat dan Pencemar Maruah Bangsa Melayu....tak layak kau duduk belajar di UPSI...!!!!

Persiapan akhir Uji Bakat


Jemputan Tarian Kebudayaan Adik-adik dari Sek.Ren.Keb


Akhir sekali Pewaris Wasiat nak kata kan pada BUDAK TAIK Adam Adli dan kuncu-kuncu nya..Jadi lah Warganegara yang mengenang Jasa pada mereka yang terdahulu dan sekarang yang cuba dan berusaha membangunkan Agama, Bangsa dan Negara....fikir kan sejenak Apa Pengorbanan kita pada Nusa dan Bangsa....jangan lah jadi Pak Sanggup kepada Petualang Bangsa...kelak kita juga yang Binasa.

Pada DAP, PAS dan PKR...Pewaris Wasiat katakan kamu hanyalah Sekempulan manusia yang lebih KOTOR dari Najis Mughalazoh....kamu hanya lah SEKANDANG BABI yang merosakan NEGARA.


 
Psst : Terima kasih kepada RTM, Agensi-agensi Kerajaan, Pusat-pusat Pengajian Tinggi, Uitm, Proton Produa, Prof Datuk Dr.Ramlah Adam, Dr.Khurata Aini dan mereka-mereka yang terlibat menjayakan Rancangan TV Kuiz 1 Malaysia Cinta Negara.




4 comments:

  1. astaghfirullah..betapa banyaknya perkataan yang kesat dalam entry ini..sesungguhnya setiap kata-kata yang kita taip ini akan dihisab..waspadalah

    ReplyDelete
  2. Assalam Solehah Jumaat.
    Ada baik saudari tak usah tambah dosa dengan melawat blog blog politik.Baik duk diam diam belajar pandai pandai.

    Kalau rasa nak jadi uztazah belajar betul2 dan jadi ustazah.Jangan sekadar jadi "uztazah blog" je.

    ReplyDelete
  3. mmg asal blog politik jek, mmg kene cakap kotor2 ke? rasenya betul jek apa yg cuba ditegur solehah jumaat.

    ReplyDelete
  4. entry dari pengelola event Pewaris Wasiat je...
    so die memang ada hak utk marah setelah apa yg terjadi...
    org msk rumah korg then buat bising and kotor korg tak mrah?

    ReplyDelete