Wednesday 15 February 2012

Bila Si Ketot bersuara jelas nampak Pendek Akalnya - Sam Ketot


Baru semalam Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir menyuarakan pandangan nya tentang Agenda Kuasa Besar dan Kerajaan Boneka.
Jelas sekali pandangan Tun M menjuruskan kepada segala yang berlaku dan juga segala kemungkinan yang berlaku terhadap Tanah air sekiranya kita tersilap langkah memilih Kerajaan dan Pemimpin Kerajaan.
Baca disini…
Pandangan dan andaian Tun M telah menyebabkan Ketua AMK yang bersaiz luar biasa MELATAH menggikut akalnya yang “PENDEK” seperti saiz fizikal nya….apa nak buat “Dah pendek segala gala nya”…
Tun Dr Mahathir Mohamad disifatkan oleh Si Ketot sebagai bersikap lidah bercabang didalam isu Israel yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ketika mengulas dakwaan berkenaan perkara tersebut, Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Samsul Iskandar Md Akin menegaskan bahawa Mahathir terdesak untuk memastikan BN berkuasa apabila mendakwa Israel berminat untuk menukar kerajaan Malaysia melalui Pakatan Rakyat, katanya...
“Ini hujah hipokrit Mahathir, sesebuah negara yang bertukar pentadbirannya tidak semestinya akan mengikut telunjuk Amerika atau Israel.
Iraq War

Sedap sungguh mulut Si Shamsul Iskandar Md Akin, memang terjelas Pendek Akalnya.
Baca disini juga…
Ungkapan "Tidak Relevan" dan "Lidah Bercabang" ternyata menunjukan betapa Si Ketot ini didalam suasana terdesak, kenapa Pewaris Wasiat berkata demikian kerana…
Ianya jelas menunjukan bahawa Si Ketot ini buta sejarah apalagi mengkaji warna Politik Antarabangsa, tidak semua Kejatuhan yang diceritakan oleh Tun M itu datangnya dari unsur Pemberontakan dalaman, apa yang dihubungkait kan oleh Tun M ialah Campur Tangan pihak ke Tiga, terutamanya Negara Luar akan membolehkan sesebuah Negara Huru Hara.
(cerita dari dalam)
Diawal kerjaya politik Samsul Iskandar sebagai Ketua AMK, beliau sentiasa bergantung kepada apa yang Yusmadi (Ahli Parlimen Balik Pulau) dan Fahda (Saudara Yusmadi) cadangkan. Kedua-duanya bukan sahaja penasihat tetapi penulis ucapan kepada Si Pendek Akal Samsul Iskandar.
Loan MARA dah habis bayar belum..???
Sebagai sebuah Negara yang Merdeka dan mengamalkan Demokrasi, Kerajaan boleh ditentukan oleh Rakyat melalui Pilihanraya Umum, bukan nya Demonstrasi seperti yang dipelopori oleh puak puak PAKATAN gabungan PKR, PAS dan DAP.
Sekiranya Si Ketot Menyangkal Pandangan Tun M, kenapa pula ketuanya Anwar Ibrahim mengeluarkan Kenyataan Menyokong Keselamatan Negara Israel, tidak kah itu berhubung kait.
Ternyata Sam Ketot terlalu terdesak untuk menabalkan nama nya kembali dipandangan Mata Anwar Ibrahim, tiada maksud yang lain melainkan ingin menawan kembali hati Ketuanya yang telah melupakan Ketua AMK ini.
Krisis dalaman dan berpuak puak dalam PKR telah menyebabkan Samsul Iskandar tertinggal kebelakang.
Idea dan Perubahan yang dibawa oleh Rafizi bekas kaki tangan Petronas, Nik Nazmi Graduan Undang undang graduan UK  yang telah dilantik sebagai Pembantu khas Anwar telah menampak kan lagi Pengasingan yang dilakukan oleh Anwar terhadapnya, ditambah pula dengan kehadiran Tony Phua dan Hanna Yeoh menyebabkan KEPENDEKAN AKAL Si Sam Ketot Ketua AMK.

Diberitakan bahawa Anwar Ibrahim mula menolak Shamsul Iskandar kerana beliu tidak menampak kan Karismatik yang dikehendaki oleh Anwar Ibrahim, dengan style lapuknya, penampilan yang boleh ditertawakan dan idea yang tidak dikehendaki oleh Anwar ditambah dengan Bahasa Inggeris nya terlalu teruk ternyata menyebabkan Samsul Iskandar ketua AMK mula mencari cari Tapak untuk bersuara walaupun beliu tahu bahawa suaranya tidak laku. Ternyata Samsul Iskandar sedang menghadapi episod paling hitam dalam kerjaya politik didalam PKR.
Akhir sekali....
Khas untuk Samsul Iskandar@Yusre
Pesanan Pewaris Wasiat dan Sahabat Peguam Syarie
(kenalan Shamsul Iskandar semasa di Uni)
Sam,
kamu adalah  seorang pelajar dari sekolah Agama dan juga Pemegang  Ijazah LLB (Hons) dan LLB (Shariah) kami mengajak kamu berfikir semula akan perjuangan didalam PKR, bolehkah kamu bertolak ansur dengan Pendekatan Liberal Anwar Ibrahim, apalagi masalah dan isu yang melibatkan Homoseksual Dan Biseksual….baik kamu tinggal kan PKR…!!!!

Psst : Sam@Yusre, baik kamu tumpukan perhatian dalam bidang Guamam Syarie...dapat juga membantu Umat Islam yang tertindas...!!!



No comments:

Post a Comment