Saturday 11 February 2012

Taik Lembu VS Taik Unta - lu pikir laa sendiri..


PRU 13 dah dekat ... cerita Taik Lembu tak habis habis...meloyakan...!!!

Semalam dalam perjalanan balik kerumah, Pewaris Wasiat singgah jap di sebuah kedai yang selalu Pewaris lepak bersama sama rakan rakan Blogger Otai...(Dia orang ni lah tempat Pewaris Wasiat mengadu hal dan meminta nasihat berkenaan isu semasa - kalau bab agama gua tanyer Ostat...hahahaa)
Kata salah seorang Blogger Otai pada Pewaris Wasiat " Pewaris, apasal ko langsung tak cerita Lembu UMNO...??? yang lain semua senyum kambing dan memandang kemuka Pewaris Wasiat...

Pewaris Wasiat sengeh dan jawab ringkas " tak payah laa bang, biar laa orang lain yang tulis....saya ni sape ...kan tak pasal pasal plak kena saman ngan Si Salleh NFC.." Hahahahahaaaa.....dan semua kami ikut ketawa...!!! lalu Pewaris minta diri untuk balik.

Dan Pewaris Wasiat teringat akan Blog yang ditulis oleh Blogger Otai APA yang Pewaris baca berulang ulang kali....

Baca disini....berulang kali pun tak APA...
http://aku-tak-peduli.blogspot.com/2012/02/kemelut-sharizat-dan-nfc-milik.html

Dalam masa memandu, fikiran Pewaris mengimbas kembali peristiwa semasa Pewaris Wasiat tinggal di Eldorado Park, Johanesburg... peristiwa ini berlaku dihadapan rumah Pewaris Wasiat pada musim panas..Seorang lelaki kulit hitam telah menembak betis kawan nya sendiri kerana tidak memberi pinjam basikal walaupun telah diminta beberapa kali...!!! gila kan...!!! kecoh, tak pasal pasal aku plak kena gi Balai Polis jadi saksi....memang gila...!!! Hahahaaa

Yebogogoo...merindui kawan kawan lama di Joeburg


Kerana nak pinjam basikal tak bagi, betis kawan ditembak



Tu cerita orang yang kurang Tamadun, yang tak berapa sen sahaja harga basikal tuuu....

Well...cerita lembu ni berjuta juta...ratusan juta Bhai....RM 250 juta kan...??? kalau lah cerita ni TAMAT begitu sajer tanpa aper aper tindakan bagi mereka yang ternyata melakukan kesalahan dan penyelewengan....maka aku akan cakap sama seperti cerita diatas " Tak Bertamadun"

Apa pun sebelum meninggalkan kawan kawan Blogger Otai tadi, Blogger APA ada membisikan aku sesuatu...so aku ambil keputusan, ader baik nyer orang macam aku ni tak payah ambik TAHU...!!!

Kalau lah takder aper-aper dengan cerita Lembu ni...aku berjanji dengan diri aku, aku sendiri akan cuba menyelak dan mencari akan kebenaran nya....tak susah maner pun...!!! Oh yaaa....bulan lepas ada ada orang Kelantan cerita kat aku....si anu tu beli burung ketitir dan sebentuk cincin batu delima dari kawan dia bayar dengan sebiji kereta Mercedez....kaya betul...!!! kan...kan...??? Orang Kelanta jer yang main Burung Ketitir dengan Batu Delima ni...!!! 


Psssst : susah gak hidup ni...kerana sekor lembu habis terpalit taik satu kandang...!!! Tuuuuuiiihhhh...!!!!

No comments:

Post a Comment