Monday, 9 April 2012

BLOGGER TERSOHOR PAKATAN AMENO WORLD MASUK UMNO - Selepas Belasah Polis

Asalam to all,
Betul...betul...betul...!!! kali ni aku kena setuju dengan Blogger Maut PAKATAN AMENO WORLD...
Sememang nyer dalam "kepala hotak" pencacai PAKATAN ni penuh dengan Dendam Kesumat..
Beberapa hari yang lepas beberapa Totok PAKATAN telah membuat Posting gambar seorang angota FRU yang Cedera Teruk diatas Stracher dan diusung keHospital didalam satu peristiwa yang tidak diketahui oleh tukang posting tu sendiri dilaman Medium Facebook...Dilaman Diskusi tersebut juga mereka Juak juak PAKATAN berkata mereka juga akan "Tibai" atau dengan kata lain membelasah Angota Keselamatan seperti gambar yang dipostkan...(sebenarnya gambar tersebut adalah gambar Angota FRU yang dipukul semasa perlawanan Bolasepak Tempatan) Diskusi mereka membincangkan tentang BERSIH 3.O yang akan mereka hadiri pada 28hb April diDataran Merdeka...mereka juga berbincang untuk melawan Angota Keselamatan secara kekerasan....

Dibelasah dan diketawakan oleh Juak yang Tak Berotak
Apa yang mendukacitakan didalam Posting tersebut mereka, komentar komentar membalas dengan komen komen yang menunjuk kan KEGEMBIRAAN mereka kerana berjaya membelasah dan mencederakan angota FRU yang menjaga KESELAMAT orang awam.
Untuk kamu yang BINGAI dan BANGANG melantun lantun...meh aku nak cakap...!!!
Angota Keselamatan ditungas kan menjaga KESELAMATAN AWAM...kamu yang membelasah angota Keselamatan tersebut juga adalah orang awam....Bodooooooh...!!!
Adalah menjadi satu KEBODOHAN YANG MELAMPAU bilamana kamu mencederakan Angota Keselamatan yang mana mereka Angota Keselamat telah mengorban kan diri mereka dengan meletak kan Tubuh Badan hatta Nyawa mereka demi menjaga kita semua...lupakan siapa Majikan mereka...!!!
Untuk tidak payah berfikir jauh...cuba kita renung dengan akal yang waras akan setiap peristiwa Onar dan Kacau Bilau yang dicetuskan oleh puak puak PAKATAN sudah semestinya dikawal dan dijaga oleh Angota Keselamatan...untuk apa...? untuk menjaga sepuya semuanya SELAMAT hatta Dewa PAKATAN sekali pun....
Hatta Dewa PAKATAN sekali pun dijaga supaya selamat
Kalau tak kerana Angota Keselamatan Budak Mahasewel
 Adam Adli tentu lunyai dikerjakan oleh Penduduk Kampung Kerinchi

Banyak lagi laa Bhai kalau nak tulis kat sini...kalau nak tulis 3 hari 3 malam pun tak habis bagaimana Angota Keselamatan menjaga Keselamatan Awan dan Negara...Hanya Manusia yang Otak Udang dan Berhati Setan jeeer yang menafikan akan Pengorbanan dan Kemenafaatan Tugas Angota Keselamatan di Negara Tercinta ini...

Hatta Pembunuh Bertaraf Haiwan yang membakar hidup hidup
Arwah Datuk Sosilawati pun dijaga agar tidak dicederakan sebelum Hukuman dijatuhkan



Ok laa Bhai...korang baca laa Artikel yang ditulis oleh Blogger Tersohor PAKATAN kat bawah ni...
Yang Pewaris nak kata...memang mereka yang membelasah Angota Keselamatan ni takder Otak....tu jeeer...!!!
Dan Terima Kasih kepada seluruh Warga Angota Keselamatan (apa saja Jabatan) kerana PENGORBANAN kamu yang besar demi menjaga Keselamatan Negara, Harta Benda dan juga Nyawa Rakyat Awam.

Petikan Artikel Blogger PAKATAN AMENU WORLD

FRU kena bantai pun nak bangga ka?

Monday, April 9, 2012
Sorry. Aku memang mempunyai pendirian yang berbeza dalam isu neh.
Jadi manusia akal adil harus di depan bukan mata politik. Lihat bawah neh ;



Ini sebenarnya isu bola sepak. Bukan isu politik pun. Pakcik neh fru. Dia kena belasah. Aku tatau punca kejadian dia kena belasah tapi wajarkah gambar dia dipolitikkan hanya semata2 ko benci umno? Tah2 dia sokong pr, ko tahu ke? Ko kenal ke? Dia buat tugas dia pada ketika itu adalah atas arahan boss dia. Apabila ko menjadi pekerja, suka tak suka itu ko punya pasal. Arahan boss ko kena buat. 

Jadi apabila aku ternampak ada sesetengah orang yang menggunakan isu neh dan mempolitikkan mangsa = fru tersebut jelas orang2 tue takde rasa simpati dan tidak tahu membezakan betul dan salah satu2 kejadian. Kita harus pandai  membezakan situasi der.

Apa yang terjadi ketika demo tak kiralah demo bersih atau apa, itu adalah situasi yang berbeza dengan apa yang terjadi kat atas neh. Tak suka bien ko punya pasal tapi jangan sampai ko punya tak suka tue mendorong ko buat perkara2 yang mengarut.

Cuba bayangkan ek apa perasan ahli keluarga mangsa bila melihat gambar2 mangsa dipolitik apa seme semata2 nak balon bien? Ko ada family, aku juga ada, kita semua ada, jadi orang belajarlah bertimbang rasa. Isu neh dari awal lagi, pun bukan isu politik. 

Menggunakan gambar mangsa semata2 nak serang bien adalah satu perbuatan dayus yang dibuat oleh orang2 yang kekurangan hujah dan fakta. Kalau rasa kurang fakta dan hujah nak serang bien, jangan pernah bimbang, buka tv3 dan baca utusan sahaja dah cukup. Ko akan jumpa banyak point2 menarik untuk nak balon mereka. Jangan gunakan isu2 seperti neh. Oleh kerana yang buat itu adalah orang lain, maka jangan ko serang orang lain hanya semata2 mereka semua adalah FRU. Itu salah. 







Ameno : Taksub politik sampai tak reti beza betul salah itu bahaya

Pssst : Sampai sekarang aku masih simpan Green Barey Kadet Sekolah aku.....Bangga betul...!!!



2 comments:

  1. anda boleh sila pertukaran pautan, sila? Saya akan melakukan perkara yang sama,
    laman saya http://alisharesidence.blogspot.com/
    berharap anda jangan keberatan

    ReplyDelete
  2. hahaha...sememangnya totok2 PR adalah manusia yg dilahirkan sebagai yg paling bodoh antara semua manusia di dunia ini.

    ReplyDelete