Sunday 8 January 2012

Anwar Bebas - Tak nak kata Konspirasi ker...? Syabas..

Apa nak jadi...apa nak jadi Part 2


Ada yang bersorak gembira ada yang termenung berduka atas Keputusan Hakim yang dibaca pada pagi ini.

Diucapkan Syabas kepada Datuk Sri Anuar Ibrahim dan para Penyokongnya, biar pun ianya tertangguh sebanyak 69 kali dalam jangka masa 3 tahun 6 bulan dengan berbagai cara dan kaedah termasuk demostrasi menongeng menunjuk kan cara bagaimana zakar dimasuk kan kedalam dubur....


1. Perkara pokok yang berlegar dikepala kebanyakan manusia di Malaysia sekarang ini ialah apakah PERANCANGAN BESAR Datuk Sri Anuar Ibrahim dan Angkatan PAKATAN nya untuk memerangi, meruntuhkan dan seterus nya menakluk Tapuk Pemerintahan Negara sebelum PRU 13 nanti.

2. Perkara yang jelas dari keputusan Hakim hari ini menunjuk kan bahawa segala tomahan dan buruk sangka pada Sistem Kehakiman yang konon nya pincang, korup, tempang dan sebagai nya adalah Tidak Benar...seperti kata Nurul Izah Mahkamah Tempang dalam artikel dibawah...



Akhir sekali Pewaris Wasiat tutup tulisan pada kali ini dengan Dalil Quran dan Hadith Rasulullah agar  kita semua dapat buat renungan demi untuk kemakmuran dan keamanan Tanah air demi masa depan Anak Bangsa.... Firman Allah dalam Surah An-Nisa ayat 59:

"Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amin" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu".

"Sesiapa yang taat kepada Ku, beerti ia taat kepada Allah, sesiapa yang derhaka kepadaKu bermakna dia derhaka kepada Allah; sesiapa yang taat kepada pemerintah bermakna ia taat kepadaKu, dan sesiapa yang derhaka kepada pemerintah bermakna ia derhaka kepadaKu." (Riwayat Bukhari, Muslim, Abu Daud, An-Nasa'i dan Ibnu Majah).

Wajib ke atas setiap Muslim patuh dan taat kepada pemerintah samada ia suka atau tidak, selama mana ia tidak diperintah melakukan maksiat; sekiranya ia diperintah melakukan maksiat, maka janganlah patuh dan taat."

"Kamu akan diperintah oleh pemerintah-pemerintah selepas aku; yang baik akan memerintah kamu dengan kebaiknannya dan yang tidak baik akan memerintah kamu dengan keburukannya, maka hendaklah kamu dengar dan taat kepada mereka pada setiap perintah yang sesuai dengan kebenaran; sekiranya mereka melakukan kebaikan, maka kebaikan itu bagi kamu dan bagi mereka; tetapi sekiranya mereka melakukan kejahatan, maka kamu akan beroleh kebaikan, tetapi mereka akan menerima akibat kejahatan yang mereka lakukan." (Hadis ini disebut oleh AI-Mawardi dalam kitabnya Al-Ahkam al-Sultaniah dari riwayat Abu Hurairah).

"Sesiapa yang menarik kesetiaannya kepada pemerintah, ia menemui Allah tanpa sebarang hujah, sesiapa yang mati tanpa kesetiaan kepada pemerintah, mati ia seperti dalam jahiliah (maksiat)". (Riwayat Muslim)

"Taatilah kepada pemerintah kamu bagaimanapun keadaannya sekiranya mereka memerintahkan kamu dengan perintah yang sesuai dengan ajaranKu, maka mereka akan diberi pahala dan kamu juga akan diberi pahala kerana mentaati mereka; sekiranya mereka memerintah kamu dengan perintah yang tidak sesuai dengan ajaranKu, maka dosanya ditanggung oleh mereka dan kamu terselamat dari dosa." (Riwayat Al-Tabari)

"Sekiranya kamu berada di bawah pemerintah-pemerintah yang menyuruhkan kamu mendirikan sembahyang, menunaikan zakat dan berjihad, maka haramlah ke atas kamu mencaci mereka dan halallah bagi kami mengikut mereka". (Riwayat Al-Tabrani)

Inilah nas-nas Al-Quran dan Hadis yang mewajibkan umat yang mentaati pemerintah Islam (Waliyullah Amri). Abu Hurairah mentafsirkan perkataan ulil amri dalam ayat 59 Surah An-Nisa' di atas sebagai 'golongan pemerintah' (Tafsir Al-Tabari).

Prinsip ketaatan kepada pemerintahan ini sangat penting dalam Islam, kerana kehidupan umat serta peraturan-peraturan yang dibawa oleh Islam "tidak akan dapat ditegakkan tanpa wujudnya pemerintah yang ditaati" (Imam al-Ghazali, al-Iqtisad dan Fi al-I'tiqad). Kerana itu mentaati ketua negara adalah "sebahagian dari asas-asas utama bagi syariat Islam yang suci dan benar ini" (al-Absyihi al-Mustatraf).


Wallahwaallam.....

Psssst : aper pun puak-puak yang sedang Bergumbira tuu tolong jangan buat onar dan kacau...ingat lah anak anak kita semu nak gi sekolah dengan aman...!!!




No comments:

Post a Comment