Friday 27 January 2012

Lauren Booth - Adik Ipar Tony Blair memeluk Islam

Lauren Booth 


Masyallah...
Adik Ipar kepada bekas PM Tony Blair telah memeluk agama Islam selepas lawatannya ke Iran.Penyiar dan wartawan Lauren Booth, 43 - berkata dia kini solat lima kali sehari dan melawat masjid tempatan 'apabila saya boleh'.Beliau memutuskan untuk menjadi seorang Muslim enam minggu lalu selepas melawat makam Fatima al-Masumeh di bandar Qom.'Ia berlaku pada malam Selasa ketika saya duduk dan merasa bagai ada suntikan rohani yang mana telah memberikan kebahagiaan dan kegembiraan apabila berada dalam suasa Islam.


'Sekarang saya tidak makan daging babi dan saya membaca Al-Quran setiap hari. Saya juga tidak menyentuh minuman keras hampir 45 hari, dan ini adalah tempoh terpanjang dalam hidup saya, katanya.'Perkara yang menghairankan saya ialah apabila saya mengambil keputusan untuk menukar Saya tidak mahu sentuh alkohol, sedangkan saya adalah seorang yang gemar meminum wain setiap hari.

Pada bulan Ogos 2008, beliau juga telah pergi ke Gaza dengan kapal laut dari Cyprus, bersama-sama dengan 46 aktivis lain untuk protes Israel.Beliu juga berkata, beliau berharap agar penukaran Agama beliu kepada Islam  akan membantu Tony Blair mengubah anggapan buruk tentang Islam.
Lauren Booth sebelum memeluk Islam



Lauren Booth, yang bekerja untuk Press TV, saluran berita bahasa Inggeris Iran, juga pernah menyuarakan tentangan nya semasa Perang Iraq.Beliu juga enggan menolak besar kemungkinan beliu akan memakai Hijab, beliau berkata: 'Siapa tahu di mana perjalanan rohani saya akan membawa saya kearah itu"

Sebelum kebangkitan di Iran, beliau telah lama 'bersimpati' dengan bencana yang menimpa umat Islam khususnya dengan apa yang berlaku di Palestin dan ekoran dari simpati itu telah membawa beliu untuk bekerja bekerja di Palestin. 'Saya sentiasa kagum dengan kekuatan orang Islam di Palestin khususnya tentang Agama.



Apabila dia kembali ke Britain, beliau memutuskan untuk menukar serta-merta dan terus memeluk Islam.

Barakallah...terharu juga Pewaris Wasiat dengan berita ini, memang Benar Hidayah ditangan Allah...suasana yang baik dengan akhlak yang baik menjadi Asbab tercetusnya Hidayah.



Sumber : Mail Online.com





Pssst : Bukan macam Muslimah Jalanan yang terpekik terlolong ditepi jalan...orang yang nak dekat dengan Islam pun takut tengok kan perangai Muslimah....

No comments:

Post a Comment