Tuesday 24 January 2012

Orang PAS sendiri kata "Pangkah PAS ibarat Menempah Bilik Neraka"



Satu ketika dahulu, pada tahun 1982 bila mana Anwar sertai UMNO, ramai rakan-rakannya dalam PAS terperanjat beruk. hampir semua tidak percaya termasuklah Allahyarham Ust Fadzil Nor yang bergitu mengharapkan sangat Anwar menyertai PAS ada cerita yang mengatakan Allahyarham Ust Fadzil sanggup memberi laluan kepada Anwar untuk Jawatan Presiden PAS kepada Anwar serkiranya Anwar menyertai PAS, tetapi keputusan Anwar untuk menyertai Dr Mahathir dan UMNO amat memeningkan kepala Ust Fadzil dan PAS. kerana sebagai Presiden ABIM, Anwar kelihatan sangat condong kepada perjuangan PAS. tetapi Anwar telah tercium bau kuasa dan kekayaan. Anwar melihat “kuasa dan kekayaan” dalam UMNO dan Anwar bijak mempengaruhi Dr Mahathir.


Untuk sampai kejawatan kedua tertinggi dalam kerajaan dan parti banyak kepala orang telah dipijak Anwar.Pernah sewaktu pilihanraya umum, ketika Anwar bertanding melawan Mat Sabu di parlimen permatang pauh, dek kerana ingin memalukan Mat Sabu supaya Mat Sabu kalah dan hilang wang pertaruhan, Anwar dalam ceremah kampennya mengaku yang Dr. Mahathir adalah bapa angkatnya dan dia adalah anak angkat Dr. Mahathir dan taktik itu hampir-hampir berjaya menghilangkan deposit Mat Sabu.


Dalam banyak-banyak pemimpin PAS Mat Sabu adalah pemimpin PAS yang paling lantang mengutuk Anwar Ibrahim ketika Anwar dalam UMNO. Sewaktu berberapa bulan sebelum Anwar di pecat dari UMNO, dalam satu ceramah, Mat Sabu pernah menggelarkan Anwar Al-Juburi dan gelaran itu tidak pernah Mat Sabu tarik balik dan ia melekat sehingga ke hari ini, mungkin dulu ada orang yang menganggap mungkin Mat Sabu ni gila kerana menggelarkan seorang TPM dengan gelaran semacam tu, tapi selepas Anwar di pecat dari UMNO kerana salah laku sex.


Ramai yang mempercayai apa yang Mat Sabu katakan tu.adakah Mat Sabu tahu mengenai perilaku luar tabie Anwar? hanya Mat Sabu sahaja yang boleh memberikan jawapannya, Mat Sabu bukan calang-calang orang politik dia pernah ditahan dua kali dibawah ISA dan pernah menjalani perintah buang daerah di Kuala Pilah dengan akta kediaman terhad. Apa kesalahannya? Mat Sabu dituduh menghasut dengan melabel Anwar Ibrahim sebagai “eleman yang paling bahaya kepada umat Islam dan umat Melayu Malaysia”. apa yang Mat Sabu katakan tu sekarang ini sudah semakin nampak kejelasannya.


Untuk hari ini rata rata ahli ahli PAS telah melupakan apa yang Mat Sabu perkatakan, mereka juga melupakan apa yang telah tersiar didalam HARAKAH dengan Tajuk " Mengundi Anwar Ibarat Menempah Bilik Neraka "... malahan Mat Sabu sendiri mungkin buat buat lupa tentang gelaran yang beliu berikan pada Datuk Sri Anwar Ibrahim sebagai Anwar Al Juburi.
Rata rata ahli ahli PAS mahu pun pucuk pimpinan PAS telah memeluk dan menjulang Anwar Ibrahim.



Ahli ahli PAS juga telah dikerah untuk menyertai apa sahaja program perhimpunan Anwar Ibrahim, daripada ceramah, Perhimpunan BERSIH dan juga Perhimpunan Kempen Bebas Anwar 901...mungkin juga akan datang dengan agenda Perhimpunan yang lebih besar...!!!


Akhir sekali Pewaris Wasiat nak ingat kan kembali kepada orang orang PAS....seperti yang disiarkan didalam Harakah.."Mengundi Anwar Ibarat Menempah Bilik Neraka"... ini bukan Pewaris Wasiat yang cakap tetapi orang orang PAS sendiri yang cakap...!!!


Kesian kamu semua wahai orang orang PAS..."Meludah kelangit akhirnya terpercik kemuka sendiri"....memeluk Anwar Ibrahim dan berbau Najis DAP.....!!!


Pssst : aku nak tengok kan jeeer....apa yang PAKATAN haram jadah ni nak buat....!!!







No comments:

Post a Comment