Sunday 26 February 2012

Padang Kota - BODYGUARD CM Lim Guan Eng mula bertumbuk - Apa nak jadi..?

Assalam...

Apa nak jadi dengan orang Penang, setelah sekian lama Melayu, Cina dan India mendiami Tanah Melayu atau Malaya dan kemudian ditukarkan kepada nama Malaysia tetapi semalam KEHARMONIAN RAKYAT BERBILANG KAUM telah tercemar dengan insiden tumbuk menumbuk secara terbuka didalam DEMO Lynas diSpeaker Corner Padang Kota, Pulau Pinang.



Dari klip video yang dipaparkan kita dapat melihat bagaimana seorang lelaki berbaju Hijau yang didakwa sebagai Wartawan akhbar harian Cina, Kwong Wah Jit Poh - Adam Chew, 29 ...walaubagaimanapun kita dapat melihat Lelaki Berbaju Hijau tersebut mula menendang seorang lelaki Melayu berbaju putih dan ianya kemudian diserbu oleh kempulan lelaki yang lain.

Yang menjadi tanda tanya kepada kita ialah Bagaimana Adam Chew yang didakwa sebagai Wartawan mula bertindak kasar dan tidak pun mempunyai Kamera dan apa apa ditangan, seolah olah dia menyertai Demo tersebut dan berbaju hijau...atau adakah Adam Chew ini BODYGUARD kepada CM Lim Guan Eng...



Kelihatan juga didalam Klip video tersebut bagaimana seorang Lelaki Cina yang berbaju Merah membaling kerusi kearah kumpulan yang bergaduh.

Lapuran dari Ketua Polis Pulau Pinang juga ada menyebutkan...
GEORGETOWN 26 Feb. - Polis Pulau Pinang kecewa dengan penganjur Perhimpunan Hijau 2.0 yang mengadakan perhimpunan di Sudut Pidato, Padang Kota di sini hari kerana mereka langsung tidak memaklumkan kepada polis mengenai acara itu sehingga berlaku kekecohan.Ketua Polis Negeri, Datuk Ayub Yaakob berkata, penganjur hanya memaklumkan kepada polis selepas berlaku kekecohan sehingga menyebabkan seorang wartawan dan seorang jurugambar sebuah akhbar berbahasa Cina cedera.

"Memang tidak memerlukan permit tetapi sepatutnya penganjur memaklumkan atau berunding dengan pihak polis berhubung perhimpunan berkenaan supaya polis dapat bersiap sedia atau menempatkan anggota di kawasan berkenaan bagi mengelak sebarang perkara tidak diingini berlaku.

"Bila berlaku kekecohan, baru penganjur maklumkannya dan mereka juga cuba menyalahkan polis kerana lambat bertindak,” katanya kepada Bernama di sini malam ini.

Perhimpunan Hijau 2.0 yang disertai hampir 1,000 orang itu bertukar kecoh apabila sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) turut hadir membantah perhimpunan yang berlangsung pada pukul 6 petang itu.

Akhir sekali Pewaris Wasiat suka mengatakan bahawa "Suasana sudah tidak aman"...bertitik tolak dari peristiwa Reformasi dan Gabungan Parti parti Politik diantara PAS, PKR dan DAP telah menyebabkan api Perkauman menjadi lebih MARAK...masing masing mempunyai AGENDA TERSEMBUNYI...gila mahu berkuasa, membalas dendam dan mungkin juga untuk mengHALAL kan Nafsu seperti Kes Liwat Bontot atau Kes Tibai Bini Orang...!!! dan ingatlah tidak mustahil Tragedi lampau mungkin boleh BERULANG...



Tahun tahun yang aman damai menjadi tahun tahun yang kucar kacir, yang terpaksa ditempuh oleh Rakyat Malaysia dan yang amat ditakuti ialah "Mata Mata Gelap Dunia" sedang memerhatikan...mungkin menunggu masa untuk mencelah...!!!


Pewaris juga ada membuat satu Artikel yang berkaitan untuk renungan dan tatapan pembaca semua pada July Tahun 2011...sila baca dibawah untuk kajian dan pedoman
Baca disini....


Untuk Rakyat Malaysia semua...marilah kita renungkan dan jangan biarkan Negara Hancur gara gara Perebutan Kuasa Politik....


Pewaris teringat pada 20 tahun yang lepas semasa Pewaris Wasiat masih lagi bertugas didalam Jabatan diCabang "Agen Keselamatan Negara"...Pewaris tersesat jalan di Pulau Pinang, lalu seorang Apek telah menunjuk Jalan bahkan membawa Pewaris Wasiat kehotel yang Pewaris cari untuk menginap...sebelum Apek tuu beredar Apek tuu ada kata "Kita mesti jadi Olang baik maaa...balu Tuhan kasi kita semua baik, Cina kaa...India kaa...Melayu kaaa mesti semua baik laa"....lalu dia beredar...tersentuh jugak hati Pewaris dengan kata kata tuu....Teringat akan Sejarah Tan Sri Tan Cheng Lock dan lain lain.



Pssst : semuga Allah rahmati bumi Malaysia....!!! amin




3 comments:

  1. Selagi hidup lim kit siang dan anak nya tu maka negara ini tak akan aman..

    ReplyDelete
  2. Bro, tidak semua macam apek tu, walau pun ditahun 60an dan 70an di P Pinang!!Saya masih ingat di Chulia Street mahu beli keset lagu(dulu mana ada cd),taukey cina tunjuk dengan kaki!!hinanya kita,Melayu. Peristiwa kedua di KOMTAR mahu buat cermin mata jenama 'Ray ben',apa dia kata? Ini manyak mahal,lu ala luitka mau beli?Hina nya Melayu !!
    Oktober Tahun 2011 pulak lepas 50 tahun, semasa naik ferry pulak,masa ferry mendarat telah berlaku sedikit perlanggaran ferry dengan tebing jeti,bergegar ferry sedikit,apa yg apek sebelah kereta saya cakap? kalu kasi cina bawa ini tadak jadi loo..!!!
    Sejarah2 ini melukai hati kita...Melayu masih bertolak ansur dan merdeka bersama2.Adakah jenerasi muda menghayati pengorbanan ini dan adakah kita masih sanggup dihina berterusan?Sayangnya kita masih terus biar dihina dengan bersekongkol dengan puak2 rasis ini di Pulau Pinang,Melayu pakatan yg tak sedar kediri mengangkat dan memertabatkan puak ini dengan menghina parti Melayu,UMNO! mereka tidak sedar,menghina UMNO adalah menghina Melayu!!!Inilah tektik DAP yg berselindung disebalik maki hamun pd UMNO!!Kita juga tahu siapa pencetus 13 Mei!!
    Jadi bro,luka dihati masih terasa...jika tidak berjuang tanpa takut rasis dan memertabatkan bangsa dan Melayu masih bermimpi maka akan jadilah epesod Pak Kadok,ayamnya menang tapi kampongnya tergadai....dan kita akan dibogelkan utk tuntunan dalam sarkis atau zoo saja!!Salam.

    ReplyDelete
  3. Baguslah kalau 13 Mei jadi lagi.Homo cun dan yang seangkatan hanya akan dok rumah membontot sementara orang normal mati berbunuhan sesama sendiri.

    ReplyDelete