Tuesday 6 March 2012

Konsert Rock Yang diHalalkan oleh Lebai PAS - Kisah Saudara Baru Ismail di Eldorado


Asalam to all,

Tuu dia,
Satu lagi kemajuan yang dibawa oleh Ulamak Ukhrawi PAS...dalam mengIMARAHkan Mohol Addin maka "terbuat" amalan yang boleh diSAHkan oleh Ulamak dan Lebai lebai PAS...Halalan Toyyiban....atau dengan kata Melayu "Paling Halal dan dilihat Halal....ciiiiiiissss...!!!
Berita terkini satu Konsert Rock Amal akan dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS  Kawasan Dungun..
Hebat Dewan Pemuda PAS
Dungun, Terengganu
Anjuran Dewan Pemuda PAS 
Konsert Kembalilah
Pada 12 Mac 2012
Dataran Jubli Emas Batu 5
Artis Undangan : Mael XPDC, Ali XPDC, Mel Wings, Zul Spring dan ramai lagi
Tak boleh nak kata apa Bhai, Pewaris Wasiat takder NIAT pun untuk memperlekehkan atau menafikan segala apa yang dibuat oleh Jemaah PAS…tetapi telah JELAS dimata mereka yang selama ini melaungkan Takbir disetiap perhimpunan Ceramah PAS …
Cuba bayangkan bagaimana perasaan bilamana habis satu lagu ROCK yang didendangkan maka seorang bangkit lalu menjerit “TAKBIR” lalu diikuti oleh Majmak yang ramai.
Begitu juga dengan Percampuran Lelaki dan Perempuan semasa Konsert Rock Kembalilah tersebut….adakah tempat penonton lelaki dan perempuan akan diasingkan…? atau adakah Konsert ini hanya untuk Lelaki sahaja…?
Halalan Toyyiban..?

Banyak lagi lah perkara yang berbangkit sekiranya kita nak ungkaikan disini…
Pewaris Wasiat ada memetik Huraian dari Kitab Al-Mufassal berkaitan Konsert Rock ANJURAN Parti Islam..
i. Apakah Niat Penganjur dan Adakah niatnya Betul  Al-Umur Bimaqasidiha iaitu "Sesuatu Urusan Adalah Berdasarkan Maksudnya".
ii. Adakah Tujuan dan suasana penggunaan muzik Tidak Melanggar batas-batas Allah SWT iaitu mestilah digunakan untuk tujuan-tujuan yang mulia.
iii. Bolehkah mereka MENGELAK daripada menyerupai Golongan Fasiq, Maksiat dan Kufur iaitu menjaga adab-adab Islam dalam penggunaan muzik. Tidak boleh menggunakan muzik-muzik tertentu yang hanya digunakan oleh golongan fasiq dan fasad seperti Rentak Rock dan yang seumpama dengannya. Nabi SAW bersabda: 'Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, ia seperti tergolong dalam kaum tersebut.
Agama tak boleh pakai Logik Akal

Oleh itu fikir sendiri lah Bhai, dalampada Pewaris Wasiat dok perhatikan semenjak dua menjak ni…selama Ostat Bob Lokman masuk Parti PAS…banyak pulak PEMBAHARUAN AGAMA yang dibawa…tak gitu, kalau dulu maner ada Lebai lebai PAS nak kenal Artis artis ni….apa lagi nak anjur kan KONSERT ROCK….silap silap dimakinya dikatanyer mereka yang terlibat dengan Industri Hiburan ni Jemaah Ahli Maksiat….tetapi sekarang segalanya dah BERUBAH….Halalan Toyyiban…!!!
Selingan :
Bersama Musician Ismail Abdullah di Eldorado Park
Pewaris Wasiat teringat akan seorang kawan Kulit Hitam semasa Pewaris Wasiat masih lagi menuntut 15 tahun yang lepas, beliau seorang Musician dari Kawasan Penempatan Miskin di sekitar Eldorado Park di Joeburg…beliau telah memeluk Islam selepas satu Jemaah Dakwah dari Malaysia mengunjungi kawasan tersebut. Kata Ismail (sahabat yang memeluk Islam) “Alhamdulilla…Lucky…Tabligh Brothers came to my place…now am become Moslem if not am just only know Stage, Guitar and Studio till end of my life” …apa yang Pewaris Wasiat faham masa tuu…Yang Haq tetap Haq dan yang Bathil tetap Bathil…dan Agama tak boleh ikut Logik Akal…hanya Dakwah Ilallah yang dapat menarik Hidayah Allah…
Anyone remember this Guy.?
Allah Kuasa Makhluk takda Kuasa


Pssst : Teringat akan lagu lagu Cat Steven….Konsert Rock ni nanti akan mengalunkan lagu lagu macam Cat Steven ker…???

2 comments:

  1. Mmm....bro, mel wings ni dah lama dah nyanyi lagu nasyid ni. Dari tahun 2005 rsnya... Dulu dia join kumpln qatrunnada

    ReplyDelete
  2. LAwak larh blogger nieyh.. macam dah x dew modal nak buat cerita.. huhu..

    #semoga ALLAH bukakan hati anda..

    ReplyDelete