Wednesday 21 March 2012

Nik Aziz kata Kadir Sheikh Fadzil dah Terlewat...Bau dah Busuk...alamak...!!!



Asalam to all,

Nik Aziz melalut lagi, kalau ikutkan statement yang si Nik Aziz keluarkan ni maknanya si Kadir Sheikh Fadzil ni dah Tak Berguna pada saper saper lagi pun...apalagi untuk bekerja kepada Gabungan Parti mereka (PAKATAN)

Jadi kat sini Pewaris Wasiat nak ingatkan pada si Kadir, ader bagusnya kamu duduk diam diam sepertimana yang kamu jelaskan dulu semasa nak meletak Jawatan...kamu kata nak tumpukan perhatian pada keluarga...!!!

Pemikir Isle....melalut sokmo



Petikan HarakahDaily
KOTA BHARU, 21 Mac:
Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berpendapat, semua pemimpin Umno beragama Islam sepatutnya sudah lari meninggalkan Umno sebagaimana Tan Sri Kadir Sheikh Fadzil.

“Sepatutnya semua orang Umno yang beragama Islam lari dari menyertai perjuangan kebangsaan,”ujarnya.
Bagi beliau, setelah Umno semakin menyimpang dari perjuangannya, amat wajar lebih ramai pemimpin Umno keluar parti itu dan bukan hanya Tan Sri Abdul Kader sahaja.

Nik Abdul Aziz berkata sepatutnya pemimpin Umno telah ramai dan sudah lama keluar dari parti itu untuk menyertai PAS.
Tambahnya, ini kerana perjuangan PAS  sendiripun ditubuh oleh  Biro Agama Umno yang  menyedari perjuangan parti itu tidak selari dengan kehendak Rasulullah.

Menyentuh tentang penarikan diri Kadir sebagai ahli Umno oleh Datuk Kader, beliau menyifatkan tindakan itu sebagai sudah TERLEWAT.
Ini kerana katanya  Umno sudah pecah serta berbau busuk menembusi hidup seluruh rakyat di negara ini Kader baru berbuat demikian.

Kata beliau lagi “Ketika suasana begini baru istihar keluar Umno, jadi rasanya sudah tidak begitu strategik lagi,”ujarnya.


Katanya, rakyat juga sepatutnya sudah lama tidak menyokong Umno dan BN dengan gejala buruk seperti rasuah, penculikan kanak-kanak, penyalahgunaan wang zakat dan berbagai lagi.

Sambungnya, gejala itu berlaku berikutan pemimpin salah mentadbir negara seumpama memandu sebuah kereta yang tidak mempunyai ‘break’, akibat kerosakan.
Sambungnya, tidak ada perkara yang boleh menyekat golongan itu dari melakukan perkara mungkar ekoran break (iman) yang telah rosak.
Katanya lagi, pengertian maksiat juga telah disempitkan oleh manusia yang hanya melihat pada perbuatan zina sahaja, sedangkan derhaka pada Allah juga sebagai maksiat.
“Apa sahaja perbuatan yang derhaka kepada Allah, zina, tak solat, rasuah, culik manusia dan berbagai lagi adalah perbuatan maksiat,”ujarnya.

Pssst : ader dengar berita si Kadir ni dok mengimpit jeeer Nuar Brahim....ader aper-aper keer...???

3 comments:

  1. Orang tua nyanyuk simusang berjanggut ni sepatutnya ikut sama saperti Hassan Ali keluar daripada PAS yang cuma menggunakan agama sebagai topeng untuk memperdayakan orang melayu..Pemimpin PAS termasuk simusang berjanggut ini bukannya berjuang untuk islam tetapi berjuang dan sanggup berdampingan dengan musuh islam disebabkan rasa dengki sesama orang sebangsa dan seagama dan tamakkan kuasa serta kekayaan. Lihat sahaja contoh:-
    1. Dulu apa sahaja berkenaan dengan israel maka PAS akan menyalak dijalanan tapi kini dikata israel ada 2 jenis pulak (baru sedar ke) berniaga dengan israel dibolehkan.
    2. Dulu tak pernah dengar dan lihat sikapir berada dalam dewan solat orang islam tapi sekarang bukan sahaja mereka dibolehkan memasuki dewan solat orang islam dengan mendedahkan aurat tetapi lobai PAS sendiri akan termanggu mendengar takzirah yang disampaikan.
    3. Dulu tak pernah dengar pemimpin DAP kapir laknat membaca sepotong dua ayat alquran didepan orang melayu tapi sekarang PAS mengagungkan sikapir ini mempermainkan ayat2 alquran.

    Oleh itu wahai kaum melayu..fikir2kan lah gunakan otak yang diberi untuk berfikir didalam memilih mana yang terbaik.

    ReplyDelete
  2. http://pemudaketereh.blogspot.com/2012/03/jom-masuk-kristian.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom masuk kristian

      http://pemudaketereh.blogspot.com/2012/03/jom-masuk-kristian.html

      Delete