Tuesday 27 March 2012

Melayu Masih Tak Sedar - Tanah Wakaf Masjid di Pulau Pinang telah di hapuskan oleh Lim Guan Eng

Assalam ,


Perkara yang amat perlu difikirkan...bukan hanya perlu difikirkan bahkan perlu dipertahankan kerana ianya Masalah dan Persoalan Tanah air Melayu.
Sungguh menyedihkan bagi Melayu Melayu yang masih tak faham dan Melayu yang tak mahu memikirkan Nasib Melayu.


Petikan dari Media Pematang Pauh...
DAP P.Pinang  telah membuat beberapa sekatan didalam pemilikan tanah wakaf yang selama ini diurus tadbir oleh majlis agama islam negeri (MAIPP).Dasar ini dibuat oleh Lim Guan Eng yang merupakan exco menguruskan hal ehwal pentadbiran tanah di P.Pinang.
Agenda jangka panjang DAP

Kisah agenda DAP di Pulau Pinang juga boleh dibaca dilink dibawah..
Jika dibawah kerajaan BN dahulu, MAIPP memperolehi tanah wakaf melalui serah milik oleh pihak yang berniat untuk mewakafkan tanah dan juga beri milik tanah oleh kerajaan negeri setelah pembelian tanah untuk diwakafkan dibuat oleh MAIPP.



Tanah-tanah wakaf yang diperolehi biasanya akan dinamakan dibawah agensi-agensi MAIPP dan digunakan untuk tujuan-tujuan wakaf seperti mendirikan sekolah-sekolah agama dan juga pembinaan masjid. Tetapi di bawah pemerintahan Lim Guan Eng, beri milik tanah oleh kerajaan negeri sudah tidak wujud lagi. Prosedur yang selama ini diguna pakai didalam perolehan tanah wakaf juga diubah dan disekat supaya menyukarkan pengurusan tanah wakaf oleh MAIPP.
Tanah wakaf yang sepatutnya dinamakan diatas MAIPP dahulunya, kini tidak lagi dibenarkan untuk berbuat demikian. Setiap tanah wakaf baru dibawah kerajaan negeri Lim Guan Eng pula diwajibkan daftar dibawah SSI ( State Secretary Incorporated). SSI ialah sebuah syarikat GLC yang ditubuhkan oleh Lim Guan Eng bertujuan untuk menghapuskan sedikit demi sedikit hak milik tanah wakaf melayu secara sistematik di Pulau Pinang.
Lama kelamaan akan tiada lagi nama Masjid di Pulau Pinang,
mungkin semuanya akan dipanggil Rumah Ibadat Rakyat
Sepatutnya tanah wakaf di “transfer” keatas nama MAIPP terlebih dahulu dan seterusnya ia akan dikelaskan dibawah tanah wakaf. Tetapi kini semua tanah wakaf ingin diuruskan oleh kerajaan negeri DAP. Nampak tak agenda Lim Guan Eng untuk menyonglap semua tanah wakaf orang melayu?
Ada satu kes di Kampung Aman, Pokok Sena Pulau Pinang yang membabitkan tanah seluas lebih kurang 2 ekar. Semua pengambilan dan pembayaran telah dibuat oleh MAIPP untuk menjadikan tanah tersebut sebagai tanah wakaf. Apabila tiba masa untuk proses penukaran nama tanah kepada MAIPP, kerajaan negeri DAP tidak membenarkan. Tanah tersebut telah didaftarkan dibawah kerajaan negeri dan juga didalam daftar senarai SSI. 
Jika keadaan ini berterusan, mungkin selepas ini tanah wakaf tidak akan wujud lagi di Pulau Pinang. Tanah wakaf adalah merupakan sebagai satu “security” kepada masyarakat melayu/islam di masa hadapan. Jika ini pun hendak dirampas oleh kerajaan negeri DAP, maka akan telanjang bulatlah melayu Pulau Pinang suatu hari nanti.

Janji DAP telah ditunaikan di Pulau Pinang
Fenomena ini amat merugikan masyarakat Melayu Islam di Pulau Pinang. Dimanakah 4 orang exco melayu PKR yang ditugaskan untuk menjaga kepentingan orang melayu/islam di negeri ini? Inilah yang sepatutnya mereka perjuangkan ! Apakah 4 orang exco melayu/islam PKR ini telah dicucuk hidung oleh Lim Guan Eng dan juga dipicit telornya..?


Melayu Bangsat yang tak tau dek untung
Itu kisah sebelum kerajaan negeri DAP mengambil alih negeri Pulau Pinang. Kini semua “benefit” ini bakal terhapus. Apa yang masyarakat melayu/islam pernah dapat dibawah pentadbiran kerajaan BN/Umno, tak mungkin lagi akan dikecapi dibawah pentadbiran Lim Guan Eng.
PemBabian yang di Halal kan
Inilah nasib tanah wakaf melayu di Pulau Pinang. Kini lebih kurang 1’600 hektar tanah wakaf di Pulau Pinang berdepan dengan ancaman bahaya di bawah kerajaan negeri DAP dan Lim Guan Eng.  

Sendiri fikir dan celik mata wahai Melayu DAP.....!!!




Pssst : Khaaaaaaaak tuuuuuuuuiiiiihhhh...!!!!





No comments:

Post a Comment