Wednesday 29 February 2012

Siapakah Erykah Badu dan Five Percenter - Pengalaman Pewaris Wasiat di Gereja Escalet


Asalam to all,

Hampir  2 hari Pewaris Wasiat tak jengah Blog sendiri, sibuk di Pantai Timur dengan "Special Task" dapat gak dok Hotel BerSTAR tapi bukan di Swiss Garden...Hehehee

Ok, Terlebih dahulu Pewaris Wasiat ucapkan SYABAS pada Pak Menteri kita Rais Yatim yang berani bersuara serta mengeluarkan arahan PEMBATALAN konsert ERYKAH BADU, kali ni mari kita berkongsi kongsi pengetahuan dan cerita dengan kawan kawan semua, walaupun agak lambat Pewaris menulis tentang ini tetapi bagus juga bagi mereka yang nak tahu siapakah Erykah Badu dan Apakah Five Percenter serta siapakah pengamal pangamal atau penggikut ajaran Agama ini.

Pengalaman Pewaris Wasiat selama 3 tahun lebih bersama Orang orang Kulit Hitam Africa ada hubungkaitnya dengan beberapa fahaman Agama, bermula dari Islam, Kristian Khatolik, Kristian Protestan, Witnees Jehovah dan bermacam agama atau Amalan Nenek Moyang mereka.

Al Fatihah utk Sahabat Sepermainan ku Syeikh Farouki (pertama dr kanan)
yang telah kembali ke rahmatullah didalam Sujud Solat Subuh





Dan Pewaris masih ada menyimpan "Surat Jemputan Gereja" yang dihantar oleh Senior Pastor Moses Wilkie kepada Pewaris Wasiat untuk membaca "Nine Lesson and Carol" pada Hari Minggu diGereja Escalet sebagai Penceramah Jemputan dan Pewaris Wasiat juga masih menyimpan Bible yang dihadiahkan kepada Pewaris oleh Kawan kawan Kulit Hitam...jangan salah FAHAM....mereka tahu yang Pewaris Wasiat ni Islam atau MOSLEM ...Tetapi ini lah sebahagian daripada Serpihan Agama yang Pewaris tuliskan dibawah.... 

Selama 3 tahun lebih Pewaris bersama mereka dan
dijemput ke Gereja untuk  "Nine Lesson and Carol Service"


Siapakah Five Percenters
Dan Apakah Five Percenter


Tattoo dan Logo Five Percenter

 
Mereka atau kumpulan ini bukan golongan yang menganuti Islam yang sebenarnya, Five Percenters adalah kumpulan serpihan yang berpecah dari Nation of Islam (NOI) pada tahun 1964 akibat dari Penafian dan Penolakan tentang Ketuhanan di bawah kepimpinan Clarence "Pudding" 13X.
Clarence "Pudding" 13X


Nama Five Percenter ini berasal dari kepercayaan bahawa mereka adalah yang telah dipilih sebanyak Lima peratus daripada umat manusia yang hidup  dalam Kejahilan, Hipokrik dan Tidak Jujur dan mereka Five Percenter hidup "dalam Islam yang Benar" dan dengan itu mereka telah dimanifestasikan sebagai  'Yang kudus" iaitu mereka lah orang orang kulit hitam penghuni sebenar didunia ini dan dipanggil Allah atau Tuhan.



Clarence Pudding 13X adalah bekas anak murid Malcom X pemimpin Kulit Hitam America diawal tahun 1960an, yang mana beliu telah keluar dan meninggal kan Masjid di kawasan mereka iaitu Harlem di Mahathan, New York akibat dari pandangan dan fahamannya yang tidak setuju dengan Sifat Ketuhanan yang disampaikan pada masa itu. Beliau lah yang bertanggungjawab terhadap penyebaran, mempopularkan dan reinterpreting "Lessons" atau ajaran Elijah Muhammad di kalangan generasi remaja tahun enam puluhan di kawasan metropolitan New York.


Malcom X


Elijah Muhamad


Penggikut atau penganut Five Precenter mempercayai dan mengajar bahawa...
1.Orang Kulit Hitam adalah penduduk asal planet bumi.
2.Orang Kulit Hitam adalah bapa dan ibu-ibu tamadun.
3.Pengetahuan Sains Matematik adalah kunci untuk memahami hubungan manusia dengan alam semesta.
4.Islam adalah cara hidup semula jadi dan bukan nya Agama.
5.Manusia harus dibentuk untuk membolehkan berdikari sebagai satu bangsa.
6.Masing-masing perlu mengajar mengikut pengetahuan mereka.
7.Orang Kulit Hitam adalah tuhan dan nama yang betul adalah ALLAH. 
8.Anak-anak kita adalah hubungan untuk masa depan dan mereka perlu dipupuk, dihormati, disayangi, dilindungi dan dididik.
9.Hanya keluarga Orang Kulit Hitam yang bersatu dapat membangun negara.

Harlem - Mahathan, New York


Sejak 25 tahun kebelakangan ini, pengaruh Nation Five Percenter atau Negara Tuhan dan Bumi (seperti yang dikenali sekarang) berkembang dengan pesatnya dalam banyak lirik lagu dan dalam muzik Rap kontemporari.
Akibat sejarah lampau sistem Perhambaan juga telah membentuk satu budaya baru dikalangan orang orang kulit hitam, semangat ini lah yang mendorong mereka meluahkan rasa tidak puas hati SAMBIL membentuk kefahaman Agama yang difikirkan logik berteraskan Material dan pembangunan pesat semasa...fahaman ini merebak dikalangan Superstar dimana ianya menonjolkan rujukan secara langsung atau kiasan yang kuat tentang Five Percenter Ideologi dan ianya telah menjadi satu KEBANGAAN kepada golongan Superstar Kulit Hitam. 
Superstar Rapper seperti Erykah Badu, Srand Nubian, Black Cream, Jay Z, Busta Rhymes dan ramai lagi yang tidak mendedahkan anutan dan kefahaman mereka.













Pssst : Jangan main ikut sedap kepala jer Agama ni...semuga Generasi kita kekal dalam Agama yang Benar... Islam yang suci murni....!!!! Wallahwaalam..........



5 comments:

  1. Salam Tuan...
    Patutlah sy duk jgk 2 3 hari takda update... Nie antara blog wajib sy baca.

    1. Sy merasakan satu tulisan yg membuka mata dan berisi fakta.. Teras utamanya adalah pengalaman sendiri. Itu yg mahal.

    2. Cuma sy agak kesal, dlm isu ini sbenarnya menteri pantun kita nie menerusi agensinya lambat bertindak. Tak taulah kalau dr sudut pandang politik yg last2 tulah terbaik.. Apatah lagi ia melibatkan desakan NGO dan org awam.

    3. Td sy tonton di TV1, dlm berita nasional soal pembatalan konsert ini oleh menteri ini... Lepas satu satu statement ampu menteri kononnya di hebat batalkan konsert ini... Saya tidak nafikan. Tapi dia LAMBAT.

    4. Kenapa tidak semasa pengajur mohon adakan konsert ditolak... Ada yg kata xtau psl isu tatu dsbgainya... Jd pada sy agensi terbabit, sudah tentu di bawah menteri pantun GAGAL menjalankan tanggungjawab sepatutnya. Tiada kajian dan penyelidikan dibuat..

    5. Ini bukan sekali berlaku tp rasanya dah berkali2... Akhirnya imej kita jgk yg terjejas... Si menteri tak jd masalah, sbb bila dia batal disaat, dia akan terima pujian. Kononnya dia tegas, hebat dan merasai denyut nadi rakyat...

    6. Jgnlah dek kerana batalkan disaat akhir ( tdk bermaksud menuduh / sekadar andaian ) negara perlu bayar pada harga yg tertentu, sedangkan kita boleh tolak dr awal lg.... Pada sy Menteri Pantun hanya layak berpantun.

    TQVM....

    ReplyDelete
  2. Sayangku tu pun ejen mengKristiankan dan mempromosikan bontot.Hidup Seksualiti Merdeka!

    ReplyDelete
  3. Jazakallah khir...terimakasih kpd NSK kerana sudi membaca Blog Pewaris Wasiat...banyak yg belum pewaris ceritakan...termasuk diAfghanistan.....

    Lama betul tak lepak lepak dan minum kopi dengan Abang Jas Salleh...Homo cun xnak ikut ker..???

    ReplyDelete
  4. wow...tq bro..klau x aku pun x tau ada fahaman islam yg telah disesatkan mcm ni kat u.s...maklumat ni bagus bro untuk pemahaman kita..ramai yg tak tau..so patutla eryka badu buat tatto tu kat badan.. tapi bg kita ia tetap salah..anyway tq konhsi pengalaman bro.

    ReplyDelete
  5. Post yang amat baik... untuk pengetahuan semua.

    ReplyDelete